lördag 9 april 2011

Tyger och tyger.



Tyger och åter tyger.

16 kommentarer:

  1. Hm, jag vill komma hem till dig snart Brittmari :) (önskar dig en härlig lördag)Kram M

    SvaraRadera
  2. Jag såg massor med tyger igår på symässan. Framförallt ett med elefanter på som var så jäkla mjukt så jag hade kunnat gosa med det hela dagen. Nu kan jag ju inte sy så jag tittade ju inte så mycket på tygerna men det fanns en hel del!

    SvaraRadera
  3. Som godis för barnen ;-) Härliga tyger!

    SvaraRadera
  4. Det är en imponerande samling vackra tyder du har! Det på första bilden är helt i min smak, underbara färger och fint mönster!

    SvaraRadera
  5. Åhhh det översta var ju bara to die for!!!! Underbart:)

    SvaraRadera
  6. Fantastiskt mycket tyger. vad kul! Hur förvarar du allt?

    SvaraRadera
  7. Härligt!! Underbara färger i det blåblommiga. :-)

    SvaraRadera
  8. Så många olika tyger. Vad fin lampskärmen blev. Just rött tyg med vita inslag väcker speciella minnen av mig när jag i tidiga tonåren sydde en 50-talskjol i tyg som jag och bästa vänninan valt ut. Vi sydde likadana och gick sen på party i våra kjolar. Vi sydde mycket som var lika, shorts, klänning. Jag var inte lika händig som hon, men vi inspirerade varandra. Det var mysigt att träffas och sy tillsammans.

    SvaraRadera
  9. Första tyget - precis i min smak. Sedan kan jag ana många andra fina pärlor i tygpackarna. Fler bilder på dem! Tack!

    SvaraRadera
  10. Härliga färger... det översta åminner mig om något där har jag något att grunna på!

    SvaraRadera
  11. Härliga tyger må jag säga!

    P.S. Jag har sett din kommentar på bloggen om syrrans present, men jag kan inte publicera den för då får hon ju reda på vad det är. Tänkte bara säga det så du inte tror att jag är elak och ratar din kommentarer. Majas var helt rätt.

    SvaraRadera
  12. Jättefint det blåa! och vilka härliga tyghögar att botanisera i...

    SvaraRadera
  13. Tyger kan man aldrig få för mycket av... Här är det sol och åter sol! Hoppas det är det hos dig också!

    SvaraRadera
  14. Oj så mycket fint, det ska bli spännande att se vad du gör med dem!

    SvaraRadera
  15. Fantastiskt! Jag beundrar dina travar av tyger, men jag funderar, hur kommer du över såna mängder av designertyger..? Jag ser aldrig några när jag är ute på loppis och second-hand, och hittar jag nåt så är det typ 1 kvm, inte mer...

    SvaraRadera
  16. Dessa underbara vackra tyger, man blir aldrig mätt på dom:) Kram på dig vännen!!

    SvaraRadera